In 2012 trokken we met 21 enthousiaste kandidaten naar de stembusslag, met een onderbouwd en doordacht plan voor de toekomst van onze gemeente. Een plan met een duidelijke doelstelling op langere termijn, een plan getiteld “Hooglede-Gits 2020”. Een voorstel dat door de kiezer werd gesmaakt, zo bleek na het tellen van de stemmen.

Vandaag staan we zes jaar verder. Zes jaar van werken aan onze lokale leefruimte en gemeenschap. Zes jaar waarin we als CD&V-ploeg een duidelijke stempel hebben gedrukt op het bestuur van onze gemeente. Maar het werk is nog niet af. Zoals we het in 2012 zelf aangekondigd hebben – onze visie is er een die de termijn van een legislatuur overschrijdt.

“Bouwen op Vertrouwen” vat kort en bondig samen wat we in de komende legislatuur verder willen realiseren. Na zes jaar besturen is een onderlinge vertrouwensband ontstaan tussen de bestuursploeg en de burgers van onze gemeente. Een vertrouwen dat ons zuurstof geeft om verder te doen, verder te bouwen. Een vertrouwen dat een bereikbare overheid en een luisterende en adviserende burgemeester in dialoog kan gaan met onze burgers. Om samen stappen vooruit te kunnen zetten.

Hoe wij onze gemeente zien binnen korte en lange termijn – dat kunt u in dit programma nalezen. Onze ploeg van 21 kandidaten is alvast overtuigd dat dit garanties oplevert voor een goede toekomst.

Wij vragen dan ook uw steun en vertrouwen om ons werk verder te kunnen zetten – verder bouwen op vertrouwen.

Rita Demaré

lijsttrekker CD&V Hooglede-Gits (Lijst van de burgemeester)